Rok 2015 przyniósł nam bardzo odważną rewitalizację logo giganta wyszukiwania z Mountain View. Jak każda radykalna zmiana – ma swoich przeciwników jak i zwolenników. Zarówno wśród internautów codziennie korzystających z wyszukiwarki, jak też fachowców z branży reklamowej, zdania są mocno podzielone. Przeprojektowanie logo Google umacnia tendencję upraszczania firmowych znaków graficznych (dwa inne przykłady na końcu artykułu).
Redesign logo
Przeprojektowanie logo. Historia loga Google
Na przestrzeni ostatnich 17 lat logo Google kilkakrotnie przechodziło zmiany, nie były one jednak aż tak duże jak ostatnia. Użyta szeryfowa czcionka (czcionka posiadająca tzw. zaciosy, czyli różnego rodzaju poprzeczne lub ukośne ogonki) co prawda się zmieniała, ale obecna zmiana jest całkowitym odrzuceniem dotychczasowego kroju pisma. Być może Google wzięło do siebie to, że czcionka szeryfowa poprawia czytelność w druku, ma jednak odwrotny skutek w publikacjach elektronicznych, gdyż męczy wzrok. Tego możemy się jedynie domyślać, gdyż nie pojawiły się jeszcze żadne oficjalne wypowiedzi i komentarze ze strony osób zarządzających firmą Google.
Poniżej kilka przykładów redesign’u logo innych światowych gigantów – historia zmian.