Unijne rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r., wprowadziło obowiązek informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych. Każdy właściciel bądź administrator strony internetowej lub sklepu online jest
ContinueIdentyfikacja wizualna:
Identyfikacja wizualna (Corporate Identity) jest budowaniem wizerunku marki, firmy bądź produktu z zamiarem osiągnięcia jak najbardziej czytelnej oraz spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencji.
Popularność firmy, pozytywna opinia o niej, a także pochlebne oceny jej produktów czy usług stanowią główną podstawę wyrobienia marki. Ale żeby tak się stało, Klient musi kojarzyć ją na rynku i zauważać wśród wielu innych, podobnie działających i mających zbliżoną ofertę firm. Identyfikacja wizualna stanowi fundament charakterystycznego wizerunku firmy, decyduje także o sukcesie rynkowym i marketingowym jej produktów.
Dlatego też spójny system wizualny jest z pewnością najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy, czyli logo / logotyp.
Logo staje się punktem wyjściowym do zaprojektowania podstawowych materiałów identyfikacyjnych oraz reklamowych: min. wizytówki, ulotki, foldery, koperty, notesy, gadżety reklamowe, teczki ofertowe, ale także tablic i szyldów, samochodów itp. Nie sztuką jest stworzyć „jakiś” znak. Istotne jest zaprojektować go tak, by mógł służyć przez długi czas oraz by korzystnie i jednoznacznie się kojarzył.
Dodając do zaprojektowanego logo konkretną kolorystykę, powielaną we wszystkich materiałach reklamowych, wnętrzach, środkach transportu, buduje się specyficzny i charakterystyczny obraz marki, który zapada w pamięci konsumentów. Nie jest to łatwa sztuka. Stworzenie rozpoznawalnego i pozytywnie kojarzonego wizerunku firmy czy produktu wymaga bardzo dobrej znajomości rynku, a także wielu przemyślanych działań ze strony osób projektujących.
Kompleksowe opracowanie identyfikacji wizualnej zawiera się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej (z ang. Corporate Identity Manual, CI Manual, Corporate Identity Guide Book) i obejmuje zwykle takie elementy jak:
- symbole firmowe (logo oraz inne elementy graficzne)
- kolorystykę firmową
- typografię firmową
- druki firmowe (wizytówki, papier firmowy, koperty, notatniki, bloczki notesowe, dokumenty handlowe (rachunki, faktury)
- koncepcyjne wzory materiałów reklamowych (ulotki, foldery, katalogi, opakowania, ścianki reklamowe, standy)
- ubiór oraz identyfikację pracowników
- oznakowanie środków transportu
- oznakowanie i wystrój budynków, wnętrz biurowych oraz punktów handlowych
- reklamę zewnętrzną (tablice informacyjne, banery, totemy, flagi itp.)
- inne elementy identyfikacji (gadżety, upominki)