Zaprojektowaliśmy na zlecenie firmy P.H.P.U „UNIA” Sp. z o.o. katalog produktów ich marki UmiPled zawierający koce bawełniane. W skład zlecenia wchodziło zaprojektowanie katalogu oraz obróbka zdjęć. Objętość katalogu – 32
ContinueIndywidualny projekt graficzny nie jest jak bułka…
Indywidualny projekt graficzny nie nadaje się do sprzedaży w niezmienionej formie innej osobie.
Projektowanie graficzne jest usługą skupiającą w sobie zarówno wyczucie estetyki, jak też wiedzę techniczną dotyczącą technologii odwzorowania (druk, emisja itp.). Zlecenie indywidualnego projektu jest usługą jednorazową, wykonywaną pod konkretnego Klienta, zawiera jego materiały oraz elementy wyróżniające jak np. logo, dane kontaktowe, slogany, teksty, zdjęcia, grafika itp. Wykonany projekt w niezmienionej formie nie nadaje się do powtórnego użycia / sprzedaży dla innych Klientów.
Określenie wymagań to podstawa do wykonania dopasowanego projektu
Klient określa swoje wymagania bądź daje wolną rękę wykonawcy.
Pierwszym, głównym zadaniem Klienta jest przedstawienie swoich oczekiwań, które powinny być określone z możliwie największą precyzją. Wówczas wykonawca uwzględnia wszystkie wytyczne Klienta biorąc pod uwagę również możliwości techniczne.
Klient może również wybrać opcję realizacji projektu bez określenia swoich oczekiwań, wówczas jednak zdaje się na wykonawcę, na jego wyczucie estetyki, dobór elementów projektu itp. W tej opcji realizacji projektu graficznego efekt końcowy nie może być kwestionowany sformułowaniem „Nie o to mi chodziło”. Jeżeli taka sytuacja ma jednak miejsce, wynika z winy Zleceniodawcy, który w nieodpowiedni sposób przygotował się do zlecenia i nie określił swoich oczekiwań. Ze względu na charakter usługi, która realizowana jest na zasadzie indywidualnego zlecenia, niezadowalający efekt końcowy nie zwalnia Zleceniodawcy z konieczności zapłaty.
Usługa projektowania graficznego nie jest skierowana do wszystkich…
Jeżeli osoba planująca zlecenie projektu graficznego jest przekonana, iż jest w stanie wykonać projekt samodzielnie z bardzo dobrym efektem, a jej wiedza techniczna odnośnie projektowania, przygotowania do druku jest obszerna i wystarczająca, powinna zrezygnować ze zlecenia i wykonać je we własnym zakresie.
Jeżeli zgadzasz się z co najmniej jednym z poniższych twierdzeń, ta usługa nie jest dla Ciebie:
- nie mam czasu na tłumaczenie czego oczekuję, zaprojektujcie to, a później zobaczymy…
- jak otrzymam propozycję, która mi się nie podoba, to nie zamierzam za to płacić…
- potrafię zaprojektować to lepiej…