Z roku na rok wzrasta wyszukiwanie przy użyciu urządzeń mobilnych (smartfony, tablety) i wg Google wyprzedziło już wyszukiwanie desktopowe w 10 krajach (m.in. Japonia oraz USA). W dniu 21.o4.2015 Google dokonało zmiany algorytmu wyszukiwarki mobilnej, przez co responsywne strony internetowe (dopasowane do urządzeń mobilnych) są faworyzowane w stosunku do stron „niemobilnych”.
Te dwa wyznaczniki, czyli wzrost popularności urządzeń mobilnych oraz premiowanie ze strony Google jednoznacznie przesądzają o zasadności posiadania strony responsywnej.
Osoby monitorujące swoje strony przy użyciu narzędzi pochodzących ze „stajni” Google lub korzystający z ich programów reklamowych AdSense lub AdWords, z pewnością otrzymali korespondencję informującą o błędach strony przy wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych (o ile strona nie jest bądź nie była responsywna), bądź też zachęcającą do przetestowania strony www pod tym kątem.
Przy użyciu narzędzia Google w prosty sposób możemy sprawdzić dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/